pondělí 26. ledna 2015

Blog smazán a obnoven aneb jak to, co čtete ovlivňuje vaše činy

Stejně jako jsem rychle s blogováním začala, tak rychle mu byl konec. Důvod je prostý. U jedné blogerky, jejíž články mám moc ráda, jsem si přečetla její názory na dnešní boom "zdravého životního stylu". Že se to trošku přehání. Že jsou najednou všichni děsně fitness, clean a healthy. A všichni si o tom píšou blogísek! A že blogů týkajících se této problematiky bylo sice dříve poskrovnu, ale alespoň byly kvalitní. Dnes jich je naopak jako hub po dešti a kvantita převažuje nad kvalitou. Všichni si fotí obsah svých talířů, jen aby to mohli postovat na instagram, fejsíček či blog. A lidi to přestává bavit.
Tyto myšlenky donutily i mě k zamyšlení. Četnost blogů na téma healthy lifestyle se v poslední době opravdu navýšila. Hodně z nich je značně monotónních. Jídelníček sem, jídelníček tam. A koukněte, co jsem si to zase koupila za máslíčko zdravé dobroty. Jak cvičím (ehm, nějak takto). A podívejte na tu kašičku! Zkrátka je toho nějak moc. A na základě výše zmiňovaného článku jsem si řekla, co že to dělám?  Bude to někdo v té změti blogů číst? Najdou si mě čtenáři? Co když budu muset taky čelit nařčení z nekvalitních článků a pokusů o něco, na co nemám? A tak jsem prostě šla a blog smazala. Neuvěřitelné, jak moc vás dokážou názory ostatních ovlivnit.

To ale nebylo vše. Po nějaké době se u další mé oblíbené blogerky objevil článek na toto téma. A brouk v hlavě měl opět co na práci. Začala jsem přemýšlet o tom, jaký mám vlastně důvod k tomu blog nepsat? (Kromě toho, že mám asi milion povinností do školy, ale o tom jindy.) Uvědomila jsem si, proč jsem si blog založila, jak mě psaní článků (a že jsem jich už napsala, celé čtyři, hohóó!) chytlo. Navíc se nepovažuji za ty "fitness" nadšence, o kterých první zmiňovaný článek pojednával. Mám ráda dobré zdravé jídlo. Mám ráda pohyb. Ale taky si dám ráda maminčinu svíčkovou. A babiččinu šlehačkovou roládu. A po bílé voňavé bagetce plné té zlé bílé mouky bych se někdy utloukla (zvlášť když v ní je uzený losos a pěkně tučný smetanový sýr!). Nepočítám kalorie ani makra. Když jsem unavená a necítím se na to jít cvičit, prostě nejdu. A neskáču kvůli tomu z mostu. Protože zdravý životní styl je podle mě hlavně o duševní vyrovnanosti a pohodě. I když si jednou za čas dám dort, poctivý český oběd nebo dokonce pivo (devět z deseti dietářek právě omdlelo), považuji se za někoho, kdo žije zdravě. Protože to prostě vykompenzuji pohybem a tím lehkým a zdravým jídlem, které u mě převažuje. A cítím se dobře. O tom to prostě podle mě je. A jestli to tak má plno dalších dívek a žen a nebo dobře i kdyby jedli stoprocentně clean a třeba to moc žraly, nevidím důvod proč by si o tom nemohli psát blog, pokud má smysluplnou formu i obsah. Důležité je, že to milují a chtějí se o to podělit. A nebo si jen prostě rády píšou deníček a tahle forma zápisků jim je sympatičtější než tužka a papír. A i kdyby tyto blogy čekaly dlouho na své čtenáře, věřím, že když bude co číst, aniž bysme si u toho ťukali na čelo, tak si je po čase najdou :-)

A protože doufám, že mnou vyplozené řádky nejsou jen bezduché bláboly, blog jsem obnovila a hodlám v tom pokračovat. (Protože svět prostě nemůže existovat bez mých ód na kaše).

Na závěr bych chtěla všem poradit, aby se tolik nenechávali ovlivnit tím, co vidí či čtou a jednoduše se spoléhali na svůj zdravý úsudek. 

Mějte svoji hlavu a pokud vám to jde, pište!
Všem přeji hezký večer, 

4 komentáře:

  1. Hezky řečeno :) Článků na téma fitness boom se sešlo hodně a musím si stát za svým, že je to naprosté šílenství dnešní doby, ale také to bylo mířeno na ty blogy, které v poslední době vyrostly jako houby po dešti a články svou kvalitou připomínají Blesk nebo Bravíčko. Většinou jsou to prostě jen fotky jídla, jídelníček, výpis cvičení a 2-3 věty ala - ,,Dneska jsem toho snědla moc, měla jsem moc tuků, ale cvičila jsem hardcore HIIT." Takové články totiž - tedy alespoň mně - vůbec nic neřeknou.

    Nicméně jak si pročítám tenhle blog, Tvůj příběh je jiný. Vkládáš sem kus sebe a je to vidět:) Když blogger píše s láskou, je to prostě z článků cítit. A není nic hezčího, než když člověk dělá to, co ho baví. Pokud se o to navíc může podělit s ostatními, je to skvělé.

    Takže jsem ráda, že se blog obnovil, jsem zvědavá na další články a ráda si přečtu podobně milé příspěvky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za komentář!
      S tou kvalitou alá Blesk musím jedině souhlasit! Někteří jsou tím fitness šílenstvím úplně posedlí a to se také pak odráží právě na kvalitě některých příspěvků. A často si říkám, jak je to škoda, vždyť v životě existují i jiné věci než tvarohy a činky :-D Já se třeba hrozně ráda podívám, co měl kdo dobrého na talíři (nejlépe kochat se u snídaně dalšími kašemi na instagramu, to mi pak chutná ještě víc :-D ). Ale pokud ty články prostě nemají myšlenku a čtivý obsah, nedá se čekat, že někoho nějak extra osloví. Ale i naopak, jak jsem psala v článku, pokud to ten dotyčný má rád, není moc vyhrocený a to, co píše dává smysl, proč ne, ráda si jeho příspěvky přečtu:)

      Vymazat
  2. Mě se moc líbí, jak píšeš. A líbilo se mi to i před tím, než jsi blog zrušila. Narazila jsem na něj úplnou náhodou a když jsem se sem chtěla vrátit, helemese, on už tu nebyl :D Ale jsem moc ráda, že jsi ho zase obnovila. Ty určitě nepatříš do té kategorie těch "jakoby fitness" blogů, co vlastně ani neví, co na ten blog psát a ani to neumí. Tvůj styl psaní se mi zamlouvá a myslím si, že brzo budeš mít hodně čtenářů, protože jsi moc sympatická a inteligentní. Přeju Ti hodně štěstí a ať se daří :))

    http://kuchtimeslaskou.blog.cz

    OdpovědětVymazat