úterý 15. září 2015

Naražené zápěstí aneb konec výzvy s NTC

O aplikaci Nike Training Club a o tom, proč s ní ráda cvičím, jsem vám psala už tady. A protože mě aplikace opravdu moc bavila, vytvořila jsem si na začátku prázdnin takovou menší soukromou cvičící výzvu - odcvičit do konce září všechny workouty z kategorií Get Lean, Get Strong a Get Toned. Cílem této výzvy nebylo nějaké hubnutí, rýsování či vypracování vsexytričkupostavičkyhamaham (no, i když...), ale především se překonat a po počátečním boji s workouty z kategorie Beginner zvládat i workouty obtížnější a procvičit se až k workoutům z kategorie Advanced.

No, nápad to byl dobrý...
A možná bych to i zvládla, protože jsem se i přes ta šílená prázdninová vedra překonávala, den co den navlékala cvičební úbor a i když kolikrát ani nebyla nálada, zacvičit jsem si prostě šla.
A i do té kategorie Advanced jsem se dostala! (Ale nenávidím ji, mimochodem :-D).
Jenže... To bych ani nebyla já, kdyby se něco nepodělalo.
A protože moje druhé jméno je Pakus nešikulus, "tragédie" na sebe nenechala dlouho čekat. Ošklivě jsem totiž tento víkend zakopla a narazila si zápěstí takovým způsobem, že mi dělá problémy zapnout si bundu, natož zvednou činku či nedejbože udělat klik.



A tak musím svoji výzvu předčasně ukončit a pokračovat ve cvičení až to zkrátka bude možné. Zatím budu alespoň chodit na procházky (běh po mně nechtějte), protože i to je činnost, která mě moc baví a ono nakonec nebude na škodu si od toho posilování trošičku odpočinout. :-)

A jak to jinak všechno kromě tohoto fenomenálního zakončení dopadlo?

Rozhodně se mi zlepšila fyzička.
Místo svých 2,5 kg činek jsem začala používat ty 5 kg (Říkejte mi Arnolde!).
Naučila jsem se spoustu nových cviků.
Cítím se silnější.

A pak je tady odpověď na to, na co všichni netrpělivě čekáte! Zhubla jsem? Jsou změny vidět na mé postavě? Narostly mi svaly jako Pepkovi po špenátu a mám na břiše malou želvičku?
Odpověď zní...
Nevím!
A to pouze z toho důvodu, že se to snažím neřešit a nesledovat. Cvičí se přece pro radost a pro dobrý pocit! A teď tu o Karkulce. No, ale přiznejme si, kdo to dneska dělá? Jenže s rádoby fitnesskama a fitnessákama se dnes roztrhl pytel, všichni se honí za dokonalou vyrýsovanou postavou, snaží se jíst ultrasupermega clean a hromady času tráví v posilovně - často na úkor svého osobního a sociálního života. Nemám nic proti těm, kteří se připravují na nějaké ty fitness soutěže, naopak, beru to jako druh sportu a velice ty, kteří to zvládají obdivuji, ale když už i nějaká patnáctiletá Máňa z Dolní Lhoty drží sacharidové vlny a místo na narozeninovou oslavu přátel jde raději do posilovny, jen aby si mohla svoji nahatou fotku co nejdříve pověsit někam na fejsíček, to už mě s prominutím s*re.
A protože já taková nechci být a nebudu a protože se snažím všechnu tu mánii s názvem zdravý životní styl brát s rezervou, neměřím se, nevážím se a snažím se neřešit každý shozený či nabraný centimetr. (Říkám snažím, protože všichni máme své dny a i mně nějaký ten červíček v hlavě občas zavrtá, však to znáte). Chci zkrátka naslouchat svému tělu a vypadat tak, abych se cítila dobře. Proto zde neuvidíte žádné foto před a po nebo třeba míry postavy, jak to tak někdy na podobných blozích bývá (co je komu po tom, kolik má kdo cm přes zadek!?).

No a abych se vrátila k mojí letní cvičící výzvě, dalo by se shrnout, že nejenže jsem si zlepšila fyzickou kondici a zase trošku posunula svoje možnosti, ale krásně jsem si vykompenzovala všechny ty zmrzliny, grilované pochoutky, vína a cidery, které podle mě k létu neodmyslitelně patří a bylo by škoda si je nedopřát.



Tak tedy dopadla moje předčasně ukončená výzva s aplikací Nike Training Club a už se těším na to, až se zápěstí zahojí a já se zase do nějakého toho cvičení znovu pustím.
Ráda bych dokončila zbylé workouty z této aplikace a poté bych chtěla vyzkoušet nový program Bodyshred od naší staré dobré Jill, protože na něj slyším jen samou chválu! Máte s ním někdo zkušenosti?

A jak jste o prázdninách cvičili vy? :-)




12 komentářů:

  1. držím palce, at je zápěstí brzy ok a můžeš pokračovat v dosahování svých cílů!
    5kg činky na NTC workouty? respekt! :)

    a taky je dobře, že necvičíš primárně kvůli změnám postavy, málokdo to má v hlavě takhle srovnané :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-)
      No, ono to s těma 5ti kilovkama není zas tak horké, nepoužívám je u všech cviků :-D
      A samozřejmě že bych chtěla mít super postavu (kdo ne? :-) ), ale jsou zkrátka určité hranice přes které nejdu. Vyprdnout se kvůli postavě na zábavu, kamarády a psychickou pohodu? Ani za milion! :-)

      Vymazat
  2. Jéj, to mě mrzí.. :/ Ale tuhle nešikovnost naprosto znám, jsem stejná.. Vždy někde narazím do rohu, ač vím už kolik let, kde je doma máme, že..
    Každopádně jsi dobrá! :) A naprosto tě chápu, je to o tom, že tě to baví a naplňuje, a ne proto, že člověk musí hned dát fotku na fb atd.. Jako jo, jednou za čas, dobrý.. Porovnávat se, motivovat, beru... Ale jak říkáš, roztrhl se s tím pytel a přijde mi, že lidé to dělají jen pro to, že je doba "nutí".. at omě taky dost se*e

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já neříkám, když někdo opravdu potřebuje hodně zhubnout, tak změřit se, motivovat se, to samozřejmě ano, ale když už má někdo normální, hezkou, zdravou postavu, ale chce mít minimum tůčku a řeší proto každou kravinu, to mi dost vadí.
      A jinak do rohů doma taky pořád narážím :-D

      Vymazat
  3. Moc se mi libi tvuj názor na celou tuhle fitness dobu. Vidim to uplne stejne. Jinak ja prázdniny nemela, jelikoz nechodim už do skoly, ale byla jsem na dovolene kde jsem se v jídle neomezovala a ani necvicila. Na druhou stranu jsem toho hodne nachodila. Za mesic jedu na dalsi dovolenou a asi to bude podobne :D www.happyandbalanced.blogspot.co.uk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-) To je dobře, jen si dovču užij, od toho se to jmenuje dovolená,že si můžeme dovolit plno dobrůtek a klidu! :-D :-)

      Vymazat
  4. Moc se mi libi tvuj názor na celou tuhle fitness dobu. Vidim to uplne stejne. Jinak ja prázdniny nemela, jelikoz nechodim už do skoly, ale byla jsem na dovolene kde jsem se v jídle neomezovala a ani necvicila. Na druhou stranu jsem toho hodne nachodila. Za mesic jedu na dalsi dovolenou a asi to bude podobne :D www.happyandbalanced.blogspot.co.uk

    OdpovědětVymazat
  5. Hezký přístup :)
    Já na všechny tyhle workouty koukám trochu skrz prsty, už kdysi jsem slyšela od spousty lidí, jak je začaly bolet klouby z Jill, pak jsem se dostala do lékařského prostředí, potkala pár fyzioterapeutů a ti to všichni odsuzovali jedním hlasem a jeden doktor teď v práci říkal, že si procházel nějakou dost oblíbenou stránku abs workouts, a že kdyby to člověk cvičil přesně tak, jak ukazují, nejspíš by si vyhodil plotýnku.
    Takže Jill, Zuzku a celé youtube ne-e a konečně jsem přišla na místo, kde dělají skupinová cvičení fyzioterapeuti a ve skupině je max 8 lidí! <3 (...a nemusela jsem hledat dlouho, protože to je pod firmou, kde pracuji :D)
    Verča :)
    Ne hladu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou moc zajímavé informace, je fakt, že třeba když jsem cvičila některá videa od Shauna T., kolena mě bolely pořádně a hned jsem proto taky přestala. Takže díky moc za info :-)
      Ono je těžké v dnešní době rozeznat co je v pořádku a co je moc, ať už se to týká oblasti stravování nebo cvičení, těch názorů je trilion a co si pak má člověk vybrat, že :-D
      Je fajn, že sis našla cvičení, co ti vyhovuje! :-)

      Vymazat
  6. Snad se brzo zápěstí zahojí :) Ale obdivuju tě, že jsi fakt vydržela, hlavně přes ty vedra, to pro mě bylo náročné i ležet, co teprve cvičit :D Já právě začala v létě Bodyshred od Jill, ale odcvičila jsem jenom asi tak dva týdny, protože jsem nenašla další videa už :D A jinak mám stejný názor na celou tuto "zdravý životní styl" záležitost. Období kdy jsem se vážila a měřila snad každý den je naštěstí za mnou a teď už hraju jen na dobrý pocit. A doopravdy si víc užiju večer s kamarády u sklenky vína a třeba pizzy než abych seděla doma a čmárala si do deníčku aktuální míry :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já musím přiznat, že jsem to taky jednu dobu docela dost řešila, ale naštěstí je to pryč :-). Důležitá je spokojenost a člověk nakonec stejně vypadá tak, jak se cítí! :-) A s tou sklenkou vína a pizzou mi mluvíš s duše! :-D Máš to v hlavě moc hezky srovnané, kéž by to tak měly všechny holky! :-)

      Vymazat
  7. Ať se ti to brzy zahojí :) !
    Můj nejoblíbenější pohyb a sport byl a pořád je běh :D , když jsem před 2 lety začala, běhala jsem protože "musím", poslední pul rok jsem si ale nastesti vse uvedomila, beham ještě více, ale vůbec ne nuceně ale prostě kvůli radosti a zlepšování :) !

    OdpovědětVymazat