čtvrtek 10. září 2015

Recept: Těstoviny s cuketovou omáčkou


Sezona cuket je pomalu u konce, ale i tak se s vámi musím podělit o jeden výborný recept, který vznikl jakousi předělávkou recpetu na cuketovou polévku.
Recept je parádní v tom, že základ na tuto omáčku můžete doplnit takřka čímkoli, protože my - milovníci cuket víme, že cuketa je tak univerzální, že se hodí skoro ke všemu! Omáčku tak lze doplnit například restovaným krůtím masem, přírodním tofu, kvalitní šunkou nebo různými sýry či bylinkami. A dovedu si ji představit i s mými oblíbenými sušenými rajčaty. Zkrátka fantazii se meze nekladou. :-)
Pro tentokrát jsem zvolila základní verzi (protože jsem byla líná běžet do obchodu), kterou jsem alespoň na talíři dozdobila sušenou šunkou.

Budete potřebovat (4 porce)
Olivový olej
Máslo
1 cibuli
1-2 stroužky česneku
1 kg cuket
Lžičku oregana
2 lžičky bazalky
250-300 ml vody či zeleninového vývaru
Sůl, pepř
Těstoviny

Do hrnce nalijeme lžíci olivového oleje, přidáme lžíci másla a celé stroužk\ česneku a vše necháme rozpálit. Po chvilce česnek vyjmeme z hrnce a přidáme pokrájenou cibuli, kterou opékáme asi 5 minut. Mezitím si nakrájíme cuketu na tenká půlkolečka, kterou přisypeme k cibuli, přidáme bylinky a opékáme ještě asi 15 minut. Poté vše zalijeme vodou nebo vývarem a vaříme asi ještě půl hodiny (mezitím si můžeme připravit těstoviny). Po 30ti minutách omáčku rozmixujeme tyčovým mixérem, dochutíme solí a pepřem a můžeme podávat.




A kdo nechce omáčku a těstoviny, ať místo 250 ml přidá do hrnce 500 ml tekutiny a bude mít výtečnou cuketovou polévku :-)
Dobrou chut!




4 komentáře:

  1. Wow! Samozřejmě patřím k milovníkům cuket, protože co si budeme nalhávat, cukety jsou prostě perfektní! :) TAkže děkuji za super tip, co vyzkoušet, ještě se nám nějaká povaluje v lednici! Její osud byl právě zpečetěn! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Haha, já mám narozeniny koncem července a lidi na oslavu (grilovačku) donesli asi 4 domácí cukety, ale tohle mě nenapadlo :D Tak příští rok :)
    V.

    OdpovědětVymazat
  3. Těstoviny a cuketu miluju a takováhle omáčka by mě nikdy nenapadla,takže už vím co udělám v pondělí rodině k večeři :D !


    runeatandtravel.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat