čtvrtek 11. prosince 2014

Kvalitní A Špičková Exploze: KAŠE!

Jsem na kaši - tak zní název tohoto blogu. A to by přece nešlo, aby na takovém blogu chyběl článek právě o kaších. A tak je tu!
Bude to teď možná trošku dost neoriginální, protože ód na kaše již bylo napsáno až až, ale proč se na ní nepodívat znovu, když jí všichni tak milujeme? :)

Kaše je jedna z mých nejoblíbenějších snídaní. Co mě na ní baví, je to, že se dá připravit snad na sto způsobů.
Ovesná, jáhlová, rýžová, pohanková...
S banánem, jablíčkem, jahodami, lesním ovocem, mrkví i cuketou...
S čokoládou, kokosem, oříšky, burákovým máslem (další závislák), skořicí či medem...
Možností je spousta a každý si může najít tu svou.

A jak ji mám nejradši já?



Ovesná
Ta mi chutná ze všech nejvíc. Ale vločky musí být pomleté, aby byla krásně jemná! A vařit se musí napůl v mléce a napůl ve vodě, aby měla krémovou konzistenci! (Všem dietářům se omlouvám, ale kaše jen ve vodě, abychom pošetřili kalorie z jedovatého mléka, je pro mě e-e). A žádná mikrovlnka, ale pěkně na sporák! 

A tady jsou tři moje nejoblíbenější variace kašičky:

Variace č. 1: S banánem
Úplně jednoduše na hotovu kaši pokladu na kolečka nakrájený banán, doprostřed kydnu lžičku burákového másla a to celé posypu skořicí. Možná se vám zdá divná kombinace banánu a skořice, ale já to takhle miluju. A když není skořice, tak místo ní doprostřed položím kostičku hořké čokolády. Mňam! (Ať už je ráno!)

Variace č. 2.: S jablíčkem
Tady není moc co popisovat. Jablko - burákové máslo - skořice - hotovo! Do chladných rán jak dělaná! A ta vůůůně...

Variace č. 3: S mraženým červeným ovocem a čokoládou
Tady zdůrazňuji slovíčko mražené. Tuhle kaši si připravuji tak, že než naliji hotovou horkou kaši do mističky, naspod si do ní nejprve nasypu mražené červené ovoce (může to být směs lesního ovoce nebo jen jahody či maliny) a k tomu přidám nalámanou čokoládu. Na to pak přijde právě uvařená kaše a navrchu opět nesmí chybět lžíce máslíčka. Na pohled nic moc, ale když se pak do ní zaboříte lžíci a promícháte...Úžasná kombinace rozpouštějícího se ovoce a horké čokolády. Zkuste to!



Variace č. 1

A co jiné kaše?
Samozřejmě si ráda dám i jinou variaci, ale tohle jsou pro mě takové osvědčené klasiky. 
O čem bych se ale ještě ráda zmínila jsou tyto  kaše. Skvělá věc pokud ráno spěcháte, nebo si chcete zpestřit ovesnou rutinu :-). Zkusila jsem je všechny až na rýžovou. Některé mi chutnaly méně, některé více, ale nejvíce jsem si oblíbila pohankovou. Třeba v kombinaci s vlašskými ořechy a javorovým sirupem. Pohádka!

A jakou máte nejradši vy?:)

P.S. Foto kaše pochází z mého kvalitního fotoaparátu na mobilu, takže se tímto velice omlouvám za nepříliš hezký obrázek. A asi to tak zatím bude se všemi fotkami na blogu (než ušetřím na pořádný foťák nebo potkám oslíka, který se otřese). Máte se zkrátka na co těšit! :-D 

A já se jdu těšit na snídani!

Mějte fajn večer :)








Žádné komentáře:

Okomentovat