středa 6. května 2015

Jídlo jako životní styl II.: Špenátový krém s vajíčkem

Ahoj všem!

Dnes mám pro vás jeden velice jednoduchý a chutný recept. Jedná se o špenátovou polévku respektive špenátový krém, který velice doporučuji do tohoto ošklivého upršeného počasí. Protože, co jiného si dát na zahřátí a posílení, než pořádnou hustou polévku? :-)

Budete potřebovat
čerstvý špenát
zeleninový vývar (lze nahradit vodou)
1 menší cibulku
olej
sůl
pepř
vajíčko na ozdobu

V hrnci rozehřejeme lžičku oleje a orestujeme na kostičky nakrájenou cibulku. Přidáme čerstvý špenát a necháme prohřát a zvadnout. Mícháme, dokud to jde a špenát se nepřipaluje. Poté zalijeme vývarem a necháme vařit asi 15 - 20 minut. Poté špenát rozmixujeme ponorným tyčovým mixérem dohladka a dochutíme. Podáváme s uvařeným vejcem.

Recept je v knize koncipován jako "předkrm u oběda.", Já jsem si ji dala k večeři a polévka byla tak hustá, že si nedovedu představit, že bych k ní zvládla ještě nějaký druhý chod. :-D
Opravdu velice zasytila a vařené vajíčko ji skvěle doplnilo! Kdo máte rádi špenát, neváhejte a polévku rozhodně vyzkoušejte. :-)

Foto z knihy



Můj výtvor




Celkově hodnotím recept čtyřmi smajlíky z pěti
:-) :-) :-) :-) :-)

Mějte se krásně a všem, kdo se učí na maturitu, státnice a podobné fujtably, přeji pevné nervy!

7 komentářů:

  1. Mňami :) Na jaro se takové zelené jídlo prostě hodí!

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! :-) I když to teda trochu vypadalo jako žabinec... :-D Ale chutnalo to dobře, já špenát miluju! :-)

      Vymazat
  2. Jé, to hodnocení smajlíkama je super nápad! :D :) Takový originální! Vypadá to skvěle! kombinace špenátu a vajíčka nikdy nezklame:)

    OdpovědětVymazat
  3. Jarní zelená je krásná a talíř to úplně rozzářilo, jsem v pokušení udělat ho zítra k večeři :3 Bude mi to jíst i masožrout? :D
    tribanany.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :-) Já myslím, že by mohl :-D Pro jistotu můžeš polévku třeba navrch posypat opečenou nakrájenou šunkou. :-)

      Vymazat
  4. Hmm, na špenátový krém se už hrozně dlouho chystám, tak asi nadešel čas :D Vypadá pěkně :) V.

    OdpovědětVymazat