úterý 24. února 2015

Jídlo jako životní styl II.: Zajímavá pohanková kaše s jablky

Krásný večer všem!
Mám tu pro vás první recept z knihy, o které jsem se zmiňovala v minulém příspěvku. Abych udělala čest názvu tohoto blogu, nemohla jsem jinak než jako první vyzkoušet recept na kaši - konkrétně na Zajímavou pohankou kaši s jablky (ehm, o pitomosti názvů receptů v této knize jsem se již zmiňovala). Tento recept je  v knize zařazen do kategorie Sport.
Když se řekne pohanková kaše vybaví se mi ta instantní od Nominy, kterou mám snad ze všech jejich kaší nejraději. Nebo kaše z pohankových vloček. Pohanková kaše podle tohoto receptu se má však připravovat opravdu z klasické pohanky, což mě vcelku zaujalo a řekla jsem si, proč to nevyzkoušet?:-) Nikdy jsem takovou kaši nezkoušela, pohanku jsem vždy připravovala výhradně na slano, a tak jsem si její sladkou alternativu nedokázala moc představit. Výsledek ale nebyl vůbec špatný.


Na dvě porce budete potřebovat:

80 g lámané pohanky
250 - 300 ml vody
špetka soli
250 ml mléka
2 jablka
skořicový cukr nebo javorový sirup

Pohanku zalijeme vodou, necháme ji nabobtnat a pak ji zalijeme mlékem, přidáme špetku soli a za občasného míchání asi 10 minut vaříme. Do hotové kaše zamícháme nastrouhaná jablka a posypeme skořicovým cukrem nebo polijeme javorovým sirupem.

Já jsem si připravila jednu porci dnes ke snídani (a bylo to v 6 ráno, proto fotka není nic moc aneb tma je opravdu nepřítel foťáku). Protože jsem se ale bála, že budu ráno vařit kaši sto let (myslím, že desetiminutovým vařením bych z pohanky prostě klasickou kašovitou konzistenci nedostala), namočila jsem si pohanku již večer do vody. Ráno jsem vodu vyměnila, přidala mléko a už jen vařila do zhoustnutí. Abych byla upřímná, oslazení kaše je v tomto případě asi opravdu nezbytné, protože i po přidání jablka se mi zdálo, že má kaše prostě takovou zvláštní pachuť. Ale to není nic, co by tuna špetka skořice (už jsem se zmiňovala o své závislosti na skořici?) a trocha javorového sirupu nespravilo!

Kaše nebyla ve výsledku vůbec špatná (a abych trochu omluvila ten její přihlouplý název, byla opravdu zajímavá). Po pravdě bych ji ale znovu asi nedělala. Raději zůstanu u klasiky z ovesných vloček, protože to je moje láska, která nevěru snáší opravdu velice těžko :-D.


Foto z knihy:





Můj výtvor 


Pokud nemáte rádi chuť pohanky, úplně bych vám recept nedoporučila, ale pokud chcete nějak ozvláštnit vaše snídaně a milujete kombinaci skořice a jablek, s chutí do toho!

Celkově hodnotím recept třemi smajlíky z pěti
:-) :-) :-) :-) :-)

A příští týden se můžete těšit na další recept!

Mějte se fajn,

Žádné komentáře:

Okomentovat