čtvrtek 6. srpna 2015

Novinky v kuchyni č.5

Od posledního podobného článku už uplynulo docela dost vody a mně se za tu dobu zase nahromadilo pár fotek nějakých těch nově vyzkoušených dobrot. A protože nejsem hamoun, nenechám si je jen pro sebe, ale ukážu je i vám!

MANDLOVÉ MÁSLO MERIDIAN
A začnu hned tím nejlepším! Tohoto krasavce jste již mohli obdivovat tady. Moje rodina už pochopila, že nejlepším dárkem je pro mě jídlo, ať už jsou Vánoce, narozeniny či svátek.. A tak jsem místo bonboniéry  dostala k svátku od sestry tohle vynikající máslíčko a od našich velkou dárkovou tašku plnou zdravých dobrot (ty vám ale ukážu až v dalším příštím vydání Novinek v kuchyni, abyste se měli na co těšit a abych je stihla taky všechny otestovat). A testování tohoto mandlového másla dopadlo na jedničku, o čemž svědčí i poloprázdný obsah sklenice od něj a fakt, že s tím "testováním" stále nějak nemůžu přestat!




BAZALKOVÉ TOFU
Bazalka je asi moje nejoblíbenější bylinka.Všichni víme, že se nejvíce kamarádí s rajčaty, ale já jí směle cpu i všude možně jinde. Proto, když jsem viděla tohle bazalkové tofu v Lidlu, musela jsem vyzkoušet. Tofu po bazalce nádherně vonělo, i když na chuti již tato příchuť byla znát méně. Nicméně do těstovin s rajčatovo-cuketovo směsí bylo ideální!


MIXITKA JABLKO - SKOŘICE
Mixitky si obvykle moc nekupuji, a to kvůli jejich poměrně vysoké ceně. Když jsme se ale byli s mým milým podívat na Apetit pikniku, ve stánku Mixit měli tyto tyčinky za velice sympatickou cenu - něco kolem 20 Kč. A to bych nebyla já, kdybych tam nějakou tu tyčinku za tu cenu nechala. Vybrala jsem si příchuť jablko a skořice a byla jsem celá nedočkavá, až ji vyzkouším.
No, abych řekla pravdu, zas až tak mě nenadchla, a to hlavně z toho důvodu, že mi připadala až moc sladká. S tyčinkami podobného typu mám ale problém vždy, například Flapjacky nemusím mít vůbec, a to právě kvůli jejich příliš sladké chuti. Takže problém asi nebude v mixitce ale v Kristýnce (rým jak blázen). Samotná pro mě tedy ne - e, ale taková rozdrobená v jogurtu, mmm to už si představit dovedu! :-)


BIO KOKOSOVÝ OLEJ
O kokokosovém oleji se říká, že je to malý zázrak, a proto ani ten nesmí u mě v kuchyni chybět. Smažím na něm lívance a palačinky, občas i vajíčka a využití najde téměř vždy při nějakém tom zdravém pečení. Výhodou je, že se hodí nejen do kuchyně, ale také do koupelny - na nějaké ty zábaly, masky nebo jako lék na různá vysušená místa na těle. Slyšela jsem i o jeho schopnosti bělit zuby, ale na to si zatím nějak netroufám, máte s tím někdo zkušenosti? :-)


POHANKOVÉ MÜSLI S AMARANTEM - SEMIX
Už dlouho jsem chtěla vyzkoušet nějaké méně tradiční müsli. Na tohle jsem narazila v prodejně DM, a protože mám pohanku vcelku ráda, rozhodla jsem se ho vyzkoušet. (A nebo mě podprahově přesvědčil obrázek šťastné zdravé rodinky na obalu krabice?!). No, popravdě... Žádná hitparáda to nebyla. Chuťově nebylo úplně nejhorší, ale ta "vůně"... Nemůžu si pomoct, ale cítila jsem z něj něco jako myšinu. Nedokážu to popsat, ale bylo cítit nějak podobně, jako když přijdete do obchodu s oblečením k Vietnamcům (nic proti nim!) a cítíte takovou tu zatuchlinu. Toto müsli mi zkrátka nesedlo, ale možná mám jen divný čuch  a pro lidi s celiakií může být zajímavou variantou.


DM - SPORTNESS 50 %
Další všemi tolik opěvovaný úlovek z DMka, proteinová tyčinka s příchutí vanilky, jogurtu a křupinek v mléčné čokoládě. A že dalo práci ji sehnat! Nejpozitivněji bych ocenila především její cenu, která je oproti ostatním proteinovým tyčinkám opravdu super. Jedna taková tyčinka (45g) obsahuje 23 g bílkovin a chuťově je taky moc dobrá, takže fajn alternativa, když vás honí mlsná a ještě chcete nahnat nějaké ty bílkoviny. Nicméně pořád mám na podobné věci takový ten názor, že pokud nejste fitnessky, zajímáte se pouze o to jíst dobře a zdravě, asi nemusíte jíst takové věci denně a asi to není ani úplně ideální (I když těmto věcem rozumím asi jako koza petrželi, takže je to pouze jen můj názor:-)). Nicméně zase je jasné, že takové ty kecy v kleci typu máš chuť na sladké, ale hlídáš si linii? Dej si mrkev! prostě podle mě nejsou uskutečnitelné, protože mě když honí mlsná, tak budu mít i po kilu mrkve chuť na dort. Proto si myslím, že podobné tyčinky jsou na zahnání chutí vcelku ideál. :-)


PENAM - VEČERNÍ CHLEBÍK
Další potravina, ze které mám takové rozporuplné pocity. Asi je to dobrá věc, když si chce někdo hlídat sacharidy, ale pokud si chcete pochutnat na dobrém pečivu, nečekejte zázraky a jděte si koupit máslový croissant! Chlebík snad není chuťově špatný, ale má takovou gumovou konzistenci, a proto je podle všeho nejlepší trochu ho opéct (což nemám vyzkoušeno, ale pokud si ho ještě někdy koupím, prubnu to). Kdybych měla bodovat na stupnici od 1 - 10, dostane od mě takových 6 - 7 bodů.


NEW BAR - TVAROH A PODMÁSLÍ
To jsem takhle jednou brouzdala po městě a dostala jsem hroznou chuť na nějaký mléčný výrobek. A tak jsem šla do DMka a koupila jsem si tuhle tyčinku s příchutí tvarohu a podmáslí! Ano, mléčný výrobek jak blázen!:-D Pro hrál ale hlavně její roztomilý obal, který na mě už z dálky volal Koukej, jak jsem roztomilý, kup si mě! A chuť? Příjemně mě překvapila! Tyčinka chutnala trochu jako syrové těsto na nějakou dobrou buchtu (a syrová těsta já mám ráda, prase)! Takže za mě super! Na fotce jen obal, protože chuť a hlad byly rychlejší než foťák :-)


OŘECHOVÉ - REJ SUŠENKY
A v kategorii sladkostí ještě zůstaneme, tentokrát u těchto výborných sušenek Rej. Měla jsem možnost ochutnat žitné a pak tyto ořechové a za mě tedy palec hore! Nejvíce se mi líbí, že jsou sušenky balené po kusech, takže když vás honí mlsná, sníte opravdu jen jednu (kdežto, když člověk otevře celé balení, u jedné sušenky obvykle nezůstane). Dělají  více druhů, například kokosové, kakaové či grahamové a hodlám je všechny ochutnat! Protože s nějakou tou sladkou dobrotou je život hned o něco veselejší!


I LOVE HUMMUS
A nakonec jedna z mých velice oblíbených potravin - hummus. Občas dělám domácí se sušenými rajčaty, ale znáte to, někdy není na škodu prostě otevřít krabičku a mít ho hned, než složitě vařit a mixovat a mixovat... Vyzkoušela jsem docela hodně druhů, ale tento I love hummus mám asi nejraději. Obvykle si do něj namáčím nakrájenou zeleninu - ideální svačinka či lehká večeře. Máte rádi hummus?



Zkusili jste nějakou z těchto potravin?
Mějte se krásně,

11 komentářů:

  1. Na tofu jsem do Lidlu taky naběhla :D Tu DM tyčinku jsem si už koupila ale zatím jí mám doma a ještě jsem jí neochutnala :D ...a tu Rej sušenky jsou úžasné, měla jsem kokosové a kakaové a super! Oříškové taky vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám právě zálusk na ty kokosové! Protože všechno kokosové je boží! :-D

      Vymazat
  2. Hummus miluji! Dělám si ho doma, ale když se mi nechce namáčet cizrna, vařit cizrna, mixovat a tak, tak si prostě koupím tady tento a mé chuťové pohárky jásají radostí :D Často jsem si to také kupovala do školy na svačinku/oběd :)

    OdpovědětVymazat
  3. Bazalkové tofu mám ráda hlavně v salátech, dneska jsem ho měla v tortile. :3
    Jablková mixitka mi nechutnala, ale ta třešňová, mm.
    Tenhle hummus mi vůbec nejel, nesnáším plýtvání jídlem, ale u nás si po ochutnání nějakou dobu poležel v lednici a pak letěl do koše. :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím hummusem mě překvapuješ, mně naopak přišel ze všech, co jsem kdy měla nejlepší. Ale tak sto lidí - sto chutí. :-)

      Vymazat
  4. Hummus miluju, a protoze nam s mamkou ( jeste ze nikomu jinemu doma nechutna :D !)nestacila jedna krabicka,tak ho uz delm doma .D !
    Vsechno vypada super,diky za tipy,zrovna ndes jsem si koupila v Lidlu tifu uzene,tak jsem zvedava jake bude,protoze obycejne mi moc nechutnalo :D !
    Ta tycinka je absoulutne roztomila :)))),ze bych ji celou laskou snedla :D !Miluju tyhle obaly :D !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně to obyčejné tofu chutná jen pořádně vymáchané v sojovce :-D Jinak taky nic moc. A ty tyčinky jsou boží, ještě dělají i jiné zajímavé příchutě - třeba mrkev a celer nebo brokolice a hrášek. Na to jsem si ale netroufla :-D

      Vymazat
  5. Mě ten obrázek na krabici od müsli docela pobavil, šťastná rodinka :D Sušenky REJ mám hodně ráda, ale je pro mě těžké nesníst je všechny najednou :D A na tofu z Lidlu vždycky jenom hledím v letáku a přemýšlím, jestli si ho mám koupit nebo ne :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kup! :-D Minulý týden bylo dokonce snad za 13 Kč, no nekup to! :-D

      Vymazat
  6. To máslíčko mám doma taky a je úplně top! Sušenky Rej jsou moje oblíbené a tu tyčinku z DM musím určitě vyzkoušet. :)

    OdpovědětVymazat