neděle 2. srpna 2015

Recept: Ovesné lívance


Už dlouho jsem měla chuť na kynuté lívanečky, a tak jsem pátrala po nějaké zdravější verzi. Zadařilo se a já jsem objevila fajn recept v jedné z kuchařek, co se nám doma povalují ve skříni. Příprava není tak časově náročná jako u klasických kynutých lívanců, protože u těchto čekáte jen až vzejde kvásek - samotné hotové těsto už nekyne.
No a co vám budu povídat, byly prostě skvělé! Dala jsem si je s tvarohem a borůvkami, ale  příště asi neodolám skořicovému cukru, se kterým jsem jako malá kynuté lívance měla nejraději.

Budete potřebovat (4 porce)
500 ml mléka
150 g celozrnné mouky (použila jsem špaldovou)
80 g ovesných vloček
(40 g medu)
1 vejce
20 g droždí
špatka soli
olej na opékáni

Nejprve si připravíme kvásek z trošky vlažného mléka, lžičky mouky, droždí, a lžičky medu. Poté smícháme mouku, vločky, sůl, vejce, zbytek mléka a kdo chce sladší těsto i med. Nakonec přidáme vzešlý kvásek a necháme těsto 5 minut odpočinout. Lívanečky opékáme na tenké vrstvě oleje a podáváme s tím, co máme rádi. :-)





Lívance jsem rozhodně nedělala naposledy. Zkuste je taky! :-)



6 komentářů:

  1. Krása :) lívance jsou králové snídaní! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadají krásně :) Dlouho jsem si nedělala lívance, tak je budu muset vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ted v lete kdyz je na to cas snidam porad,livance,palacinky a vafle :D !
    Ty tvoje jsou krasny :D !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A ještě když je k tomu to výborné sezónní ovoce viď? :-) Nejlepší!

      Vymazat