pátek 28. srpna 2015

Recept: Ricottové noky s rajčatovým pestem, rukolou a sušenou šunkou


Dnes mám pro vás recept na domácí ricottové nočky, které si každý může ochutit, jak má rád. Někdo k nokům upřednostňuje hutnější smetanové omáčky, já tentokrát vsadila na obyčejnou kombinaci pesta, sušené šunky a rukoly. A udělala jsem dobře!
Nejsou to sice zrovna královny krásy, ale byly to moje první domácí těstoviny a to se počítá! Možná jsem vařila knedlik a vyšel mi nok.

Budete potřebovat (1 porce)
Půl kelímku ricotty
Jeden žloutek
6 - 8 lžic pohankové (nebo jakékoli jiné) mouky
Sůl
Lžíci rajčatového pesta
Hrst rukoly
Pár plátků sušené šunky

Ricottu smícháme se žloutkem, přidáme špetku soli a postupně přisypáváme mouku tak, aby vzniklo tužší těsto, se kterým se bude dobře pracovat. Na pomoučeném vále z těsta rukama vyválíme tenké válečky, které pokrájíme asi na 1,5 cm kousky, které pak ještě rozmáčkneme vidličkou. Noky pak vaříme v osolené vodě asi 2 - 3 minuty, dokud nevyplavou.
Hotové noky na pánvi promícháme s pestem, sušenou šunkou a rukolou a můžeme podávat.





Zkoušeli jste někdy domácí noky? :)



4 komentáře:

  1. Mňam .. ricottové nočky dělám taky .. nebo ještě tvarohové a jsou moc dobré. A v kombinaci s tou sušenou šunčičkou .. juuuu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. To vypadá nádherně !
    Ricottu mám hrozně ráda a nočky jsem zkoušela jsen jednou- špaldovo-pohankové a moc chutnaly. Tyhle s rukolou a sušenou šunkou musí být parádní :) !

    OdpovědětVymazat
  3. A do prčic! Tak to vypadá úplně luxusně! :3 FAkt, mám na to úplnou chuť, musím si je udělat! :) :D

    OdpovědětVymazat
  4. Koukám, že máš taky ráda sušenou šunku :)
    V.

    OdpovědětVymazat