čtvrtek 16. července 2015

Jídlo jako životní styl II.: Špaldové sušenky


Dnes přicházím s receptem z knihy Jídlo jako životní styl II., podle které jsem v posledních měsících vařila nejčastěji. Recept jsem si sice upravila trochu podle svého, ale základ zůstal podobný.
Sušenky se hodí na svačinu nebo jako mls k odpolednímu kafíčku. Na můj vkus jsou trošku tvrdší, ale možná je to proto, že jsem je nechala v troubě trochu déle než jsem měla. To se dá ale jednoduše vykompenzovat jejich namočením do čaje, kávy, mléka či rozdrobením do jogurtu. (A nebo je prostě vyndejte z trouby o něco dřív než já :-D).

Budete potřebovat (cca 25 sušenek)
140 g špaldové moiky
180 g ovesných vloček
1 prdopeč prášek do pečiva
1 lžíce medu (nebo jiného sladila)
3 lžíce řepkového oleje (já použila kokosový)
100 - 150 ml mléka
80 g brusinek (já namíchala brusinky a rozinky)
60 g nasekaných ořechů (použila jsem mandle)
2 - 3 lžíce slunečnicových semínek
1 lžíce čoko hořkých hoblin (nechápu, jak se to mohlo stát, ale na ty jsem zapomněla)

Ovesné vločky rozmixujeme najemno (nemusí být dohladka, ale na menší kousíčky, aby se těsto dobře pojilo), smícháme s nasekanými brusinkami a přidáme další ingredience, promícháme a uhněteme těsto, ze kterého tvoříme kolečka o průměru 5 cm. Pečeme na plechu vyloženém pečícím papírem v troubě - dokud se sušenky nevysuší.

Foto z knihy


Můj výtvor




Celkově hodnotím recept čtyřmi smajlíky z pěti.
:-) :-) :-) :-) :-)

8 komentářů:

  1. Jé, měla jsem vyhlídlé jáhlové sušenky a teď nevím, které udělat. :D:)

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam, já miluju všechny takové zdravější sušenky! Díky za recept a tip, určitě vyzkouším, až bude čas. :)
    roxyshealthyland.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  3. musím pořídit špaldu, k mléku musí být výbornéé :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadají krásně :) A to že jsou tvrdší by mi vůbec nevadilo, já vždycky nadávám jak jsou měkké :D Navíc když nejsou tvrdé, není důvod namáčet je do mléka :D

    OdpovědětVymazat