čtvrtek 9. července 2015

Zpátky k receptům - trochu jinak!




To bylo slibů!
"Každý týden nový recept z knihy Jídlo jako životní styl II."
Haha.
Poslední recept jsem přidala 18. května... 18. května! 
A od té doby ani ťuk!
Ostuda!
A zase bych to mohla svést na tu školu. i když by mi to už bylo vážně žinantní (milujutoslovo!).
Ale na školu to svést nemůžu, protože po státnicích už nějaký ten pátek mám (přesně řečeno celý měsíc), a tak nezbývá nic jiného, než jen sklopit hlavu, omluvit se a k receptům se zase vrátit.

Tentokrát ale nepojedu pouze podle jedné kuchařky, ale bude jich více, ať mám trochu širší výběr z receptů. Kromě toho bych také ráda občas přidala nějaký ten recepty z vlastní hlavy a ukázala vám, jak vařím podle své fantazie.
Můj nový blogový závazek tak zní jednoduše - každý týden jeden recept, To by nemělo být tak těžké. ne? :-)

 A hned tu mám pro vás jeden recept jako důkaz místo slibů! Jedná se o velmi jednoduchý pokrm, který jsem si pomocí vlastní improvizace připravila k dnešnímu obědu.

ŠPENÁTOVÉ LÍVANEČKY SE ŠUNKOU A SÝREM

Budete potřebovat (1-2 porce):
50 g celozrnné špaldové mouky
1 vejce
125 ml mléka
špenát (čerstvý nebo mražený, já použila listový mražený - asi 100g)
šunka, sýr
sůl
(olej)
dobrou pánev :-)

Mouku, vejce, mléko a špenát (pokud chcete použít mražený, nechte ho předem rozmrazit a vymačkejte z něj přebytečnou vodu) společně rozmixujeme a přidáme špetku soli. Z těsta pak na pánvi potřené olejem (pokud máte kvalitní teflonovou pánev, olej používat nemusíte, ale já bych to neriskovala :-D) opékáme lívanečky, které pak hotové střídavě prokládáme šunkou a sýrem a na chvilku ještě strčíme do mikrovlnky, aby se sýr roztál. Zdobíme slunečnicovými semínky a sušenými rajčaty.

Lívanečky mi opravdu chutnaly a je to skvělý způsob, jak do sebe dostat ještě trochu té zeleniny navíc. Na náplň jsem jako sýr použila klasický eidam 30 %, ale myslím, že by si lívanečky dobře rozuměly i třeba s balkánským sýrem nebo trochu dietněji s ricottou.





Hodnocení receptu tentokrát nebude, protože se jedná o recept z mé hlavy a myslím, že "známkovat" si vlastní recept by bylo trochu praštěné. Hodnocení budu tedy k receptům přidávat pouze v tom případě, když bude recept pocházet z nějaké kuchařky.
(Ale jinak bych si samozřejmě za ty lívance dala plný počet bodů :-D).



A co jste dnes k obědu měli vy? :-)





8 komentářů:

  1. Vypadají dobře. S těmi sušenými rajčaty a sýrem to musí být perfektní kombinace. :)

    Já měla těstoviny se zeleninou, červenou čočkou a uzeným tofu, se salátem s umeoctem a sezamovým semínkem. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to si měla taky dobrotu! :-) Akorát ten umeocet vůbec neznám!

      Vymazat
  2. To vypadá úžasné !
    Stopro vyzkouším,je tam vše co miluju : Dv !

    OdpovědětVymazat
  3. Dělala jsem jako palačinky a chtěla jsem je smažit na olivovém oleji (rafinovaném, takže pro tepelnou úpravu) a teda drhla jsem to z té pánve asi deset minut, a to není nijak špatná :D Ale druhý pokus na řepkovém oleji dopadl skvěle a je to fakt super nápad :) Zkoušela jsem i řepkové, ale špenátové jsou lepší!
    Verča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, to mě mrzí, že to napoprvé nevyšlo! To je zvláštní, že by to bylo tím olejem? Mě jich prvních pár taky zlobilo, ale pak poslechly a šlo to dobře :-) Ty řepové musely vypadat krásně! Já právě moc řepu nemusím, ale barvičku dává jídlům hezkou, to zas jo! :-D

      Vymazat
  4. Vypadá to dost zajímavě, ale nějak si to moc nedokážu představit, že by to u nás jedl někdo jiný než já. :d

    OdpovědětVymazat
  5. Špenátové lívanečky miluju. Mám na blogu recept na špenátové palačinky, ale dělám je z pohankové mouky. Ty tvoje vypadají taky moc krásně :-)

    www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat