čtvrtek 12. března 2015

Jídlo jako životní styl II.: Báječný zapečený kuskus v paprice + bonus

Ahoj všem!
Přicházím s pravidelným týdenním receptem z knihy Jídlo jako životní styl II. Dnes vám představím recepty dva a to z toho důvodu, že ten druhý "bonusový" recept, je tak jednoduchý, že se snad ani za recept považovat nedá a byla by mi až hanba ho publikovat samostatně :-D. Protože byl ale chuťově opravdu výborný, neochudím vás o něj a představím vám ho vedle dnešního "hlavního" receptu, kterým je zapečený kuskus v paprice. Oba recepty jsou v knize zařazeny do kategorie Udržování váhy.



Na zapečený kuskus v paprice budete potřebovat (porce pro 1 osobu)
50 g kuskusu
130 g hovězího mletého masa
100 ml vody
50 g hrášku (já použila kukuřici, protože se mi do tohoto receptu zdála vhodnější)
2 mladé cibulky
2 ks větších paprik
1 lžička kmínu
Olej, sůl, pepř

Kuskus zalijeme v menším hrnci horkou vodou a necháme odstát asi 10 - 15 minut pod pokličkou. Pánev s nepřilnavým povrchem vytřeme lžičkou oleje (já nevytírala vůbec, záleží jak tučné máte maso) a orestujeme na něm cibulku s masem. Osolíme a okmínujeme, přidáme hrášek (v mém případě kukuřici) a necháme prohřát. Paprikám odřízneme vršek (jako čepičku), zbavíme je semeníku a opláchneme. Maso se zeleninou smícháme s kuskusem a touto směsí plníme papriky. Přiklopíme pokličkou z papriky, dáme do pekáčku a necháme zapéct dokd papriky nepovolí,

Já mleté maso přímo miluji a pečené papriky zrovna tak, proto když jsem v knize našla tento recept, srdéčko jásalo!:-) Jen jsem si říkala, že všechnu tu směs narvu do jedné papriky a ta druhá nebude potřeba - omyl, nevešlo se to tam ani zdaleka :-D Proto jsem zbytek dojedla jen tak v mističce. Jídlo mi chutnalo moc, má láska k mletému masu se zkrátka nezapřela! Jen pozor na ochucení, ochutit mletou se mi zdá někdy docela kumšt a často to chce i hodně soli. Nicméně jednou za čas nás trošku jódu navíc nezabije, ne? :)

Foto z knihy



Můj výtvor




Celkově hodnotím recept čtyřmi smajlíky z pěti:
:-) :-) :-) :-) :-)

Bonusový recept: Božský (ach ty pitomé názvy) banánový toast s ořechy a kakaem

Tak na téhle dobrotě jsem si pochutnávala dnes ke snídani (odpusť, má milovaná kašičko!). A stálo to za to! Toasty na sladko jsem si doposud dělala hlavně s burákovým máslem a banánem, ale ani tahle kombinace není vůbec k zahození!

Budete potřebovat 
Celozrnný toastový chléb
Banán
Vlašské ořechy (já použila plátky mandlí)
Kakao
Tvaroh (dala jsem cca půl vaničky)
Javorový sirup (pokud máte hodně sladký banán, sladidlo netřeba)

Banán rozmačkáme vidličkou a smícháme s tvarohem (a javorovým sirupem). Toastový chléb upečeme nasucho v toastovači, poté namažeme banánovým tvarohem, posypeme nasekanými oříšky a kakaem.
Jednoduché jako facka, bylo to ale opravdu výtečné!

Foto z knihy


Můj výtvor



Celkově hodnotím recept pěti (hohoo) smajlíky z pěti!
:-) :-) :-) :-) :-)

A co jste dnes měli dobrého vy? :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat