pátek 20. března 2015

Jídlo jako životní styl II.: Zapečená pohanka se zeleninou

Krásný večer!
Jak si užíváte sluníčka? Mě to ohromně nabíjí! Ten čerstvý vzduch, ta hřejivá síla! Miluji to! :-) Ale prý se to má zase zhoršit, tak uvidíme (NECHCI!).

V poslední době mám hodně nabitý program - psaní bakalářky, příprava na přijímačky, brigáda...
A tak tu mám pro vás zatím alespoň klasický týdenní recept z knihy Jídlo jako životní styl II. (vařit a jíst totiž stíhám pořád :-D).

A co že to bude dnes? Tentokrát jsem sáhla do kategorie Těhotenství a po porodu  a vybrala tento recept na zapečenou pohanku. Ale nebojte těhotenský pupík vám po ní nenaroste. Recept je koncipovaný jako příloha k masu, já jsem si ho však připravila jako hlavní chod.

Budete potřebovat (Porce po 4 osoby)
300 g pohanky
kousek pórku nebo jarní cibulky
2 větší žampiony
1 velká mrkev
1 menší cuketa
2 lžíce olivového oleje
sezamová semínka na posypání

Pohanku uvaříme dle návodu, mrkev nakrájíme na kolečka, cuketu na půlkolečka a žampiony na plátky. Pánev vytřeme lžičkou oleje a orestujeme na ní nejprve mrkev, pak postupně přidáváme cuketu a žampiony. Nakonec přidáme na kolečka nakrájený pórek. Vše promícháme, přidáme k pohance (já jsem ke směsi přidala ještě vejce, aby se mi při pečení pohanka se zeleninou hezky spojily) a dáme do zapékací misky. Necháme v troubě zapéct dozlatova a těsně před pečením posypeme sezamovým semínkem.

Foto z knihy



Můj výtvor





Pohanka nebyla špatná, jen ta kombinace mrkve, cukety a žampionů mi moc neseděla. Příště bych volila třeba jen ty žampiony, vždyť v jednoduchosti je krása! Nicméně pokud chcete zařadit pohanku do svého jídelníčku a přijde vám nuda, ji jen tak uvařit a podávat jako přílohu, tato zapečená verze by pro vás mohla být to pravé!

Celkově hodnotím recept třemi smajlíky z pěti:
:-) :-) :-) :-) :-)

Máte rádi pohanku?

Mějte se krásně a užijte si víkend!

2 komentáře:

  1. Nesnášim pohanku, ale tohle si stopro udělám s bulgurem! jinak bych tě ráda pozvala na můj blog www.jojovictus.blogspot.com , kde najdeš příspěvky o modelingu, zdravém jídle, módě a cestování. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pozvání, blog vypadá zajímavě! :-) A určitě to s bulgurem zkus, bude to podle mě vynikající! Bulgur je skvělá věc :-)

      Vymazat