čtvrtek 26. března 2015

Jídlo jako životní styl II.: Skvělé jáhlové rizoto

A dnes ještě tradiční týdenní recept. Jedná se o pokrm, který jsem zvyklá připravovat poměrně často, a to o rizoto z jáhel (já tomu říkám trošičku krkolomě jáhloto). Jáhly jsou výborná věc, pokud si chcete nějak zpestřit jídelníček od klasického kuskusu či rýže. Když jsem tak knížku pročítala a přemýšlela, co za dobrotu tento týden připravit, po objevení tohoto receptu jsem dlouho neváhala :-) Recept je v knize zařazen do kategorie Na směny.



Budete potřebovat (6 porcí):
360 g jáhel
4 kuřecí prsíčka (ta jsem vynechala)
1 cibule
4 rajčata
2 papriky
pórek
olivový olej
pepř, sůl
eidam na ozdobu (já použila sýr Grana Padano) + jako doplnění jsem porci posypala mungo klíčky

Cibulku nakrájíme na malé kostičky a osmažíme na olivovém oleji, potom přidáme spařené jáhly a ještě krátce orestujeme. Podlijeme vodou nebo vývarem a dusíme. Mezitím si na lžíci olivového oleje orestujeme na kostky nakrájená rajčata, papriku a na kolečka nakrájený pórek, Kuřecí plátek osolíme, opepříme a zprudka ogrilujeme. Jáhly smícháme se zeleninovou směsí, (já navíc přidala bazalku a česnek). servírujeme na talíř a na zeleninové rizoto položíme kousek masa. (To jsem vynechala a bílkoviny pak odpoledne nahnala tvarohem s kakaem :-D). Hotový pokrm sypeme sýrem.

Na závěr můžete jáhloto jako já ozdobit klíčky, v mém případě se jednalo o klíčky fazolek mungo, které jsou moje nejoblíbenější. Myslím, že tomu dodaly správný šmrnc a jídlo mi moc chutnalo (je potřeba se pochválit)! :-)

Foto z knihy



Můj výtvor



Celkově hodnotím recept čtyřmi smajlíky z pěti:
:-) :-) :-) :-) :-)

Dobrou chuť!


2 komentáře:

  1. tak nějak si říkám, že už je na čase vyzkoušet ty jáhly naslano :) Dělám si z nich tak maximálně kaši, takže ani nevím, jaké z nich slané jídlo je! Ok, další oběd je jasný ;)

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si je naslano právě v podobě "rizota" dělám docela často nebo třeba jen jako přílohu k masu a jsou výborné! :-) Jen je nezapomeň spařit, bývají někdy hořké :-)

      Vymazat