středa 1. dubna 2015

Jídlo jako životní styl II.: Pikantní tuňáková pomazánka

Ahoj všem do tohoto ošklivého větrného dne.
Jak snášíte toto počasí? Já velice špatně, už jsem věšela vlajky a hrála fanfáry na počest přicházejícího jara a teď zase přišlo tohle! No je vidět, že je apríl a počasí si s námi pěkně hraje!

Dnes přicházím opět s dalším týdenním receptem. Po pravdě, jsem ráda, že jsem si tento úkol přispět každý týden novým receptem z kuchařky, stanovila, protože jinak nevím, zda bych se k blogu dokopala. Už jsem se o tom zmiňovala v minulých příspěvcích, s tím jak se blíží konec semestru a pro mě i (doufejme) konec celého bakalářského studia, je toho nějak najednou moc. Takže jsem ráda, že jsem ráda. Nicméně o receptík vás neochudím a budu se snažit být pilnější a přidat i další příspěvky z jiného soudku. Minimálně se můžete těšit na fotky nějakého toho papání, které jsem si užívala v březnu. Ale nejdřív všechno pěkně po pořádku - tady je recept! V knize ho naleznete v kapitole Na směny:




Budete potřebovat (6 porcí)
100 g tuňáka ve vlastní šťávě
200 g lučiny
100 g sterilovaných okurek (dala jsem o něco méně, protože se mi to zdálo moc)
1 jablko
1 malá cibule
1 citron
sůl, pepř

Tuňáka ušleháme s lučinou dohladka, přidáme na jemno nasekanou okurku a jablíčko (můžeme také nastrouhat), přidáme nadrobno nakrájenou cibulku, citronovou šťávu, sůl a pepř. Mažeme na oblíbené pečivo a můžeme podávat.

Vždycky jsem milovala tzv. rybičkovou pomazánku. Chutnala mi už ve školce, na různých školách v přírodě (a pokud jsem si měla vybrat, jestli budu snídat chléb s rybičkovou pomazánkou nebo s "máslem" a marmeládou, rybičky vždy dostaly přednost), no a v neposlední řadě jsem samozřejmě nejradši měla tu od tatínka :-). Tenhle druh pomazánky jsem neměla stráááášně dlouho, a tak když jsem viděla v kuchařce recept na pomazánku z tuňáka, hned jsem na ni dostala chuť a řekla si, že to asi bude něco podobného. Nebylo. Bylo to ještě o třídu lepší! Lučina v kombinaci s tuňákem a jablíčkem pokrmu dodala krásně jemnou chuť, kterou ale zpestřila cibulka a sterilovaná okurka, takže pomazánka nakonec byla lehce pikantní. Mazala jsem jí na výtečný pohankový chléb s vlašskými ořechy (zakoupen v kauflandu jako malý present od mého milého - někdo svým ženám nosí růže, ten můj už mě moc dobře zná, a tak mi nosí jídlo:-D).

Suma sumárum, pomazánka byla neskutečně výtečná, kdo má rád kyselé okurky a tuňáka, doporučuji všemi deseti!

Foto z knihy




Můj výtvor








Celkově hodnotím recept pěti smajlíky z pěti (ale kdyby to šlo, dala bych i šest :-D)
:-) :-) :-) :-) :-)

Přeji všem krásný den,

2 komentáře:

  1. Ta vypadá moc zajímavě. Já mám hrozně ráda rybičkové pomazánky a obzvlášť ty tuňákové. Tohle zní jako super recept, hlavně to jablíčko mě tam zaujalo. Vyzkouším, děkuju za tip :))

    http://because-i-love-food-and-fitness.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pak dej vědět, jestli chutnala, já byla nadšená! :-)

      Vymazat