čtvrtek 23. dubna 2015

21 faktů o mně a jídle (Aneb každý máme něco svého...)

Každý člověk má ve svém každodenním životě určité své zvyklosti či rituály.
Někdo si po ránu musí dát kávu a koblihu, někdo si zas nedovede představit den bez ranních novinových článků.
Někdo si pro štěstí bere každou ponožku jinou (ano, znám takový případ), jiný zas ve sprše nevydrží bez zpívání.

I já mám své určité specifické zvyky a dnes bych se s vámi ráda podělila o ty, které souvisí se stravováním a vůbec s jídlem obecně. Objevila jsem jich celých jednadvacet, i když při hlubším zamyšlení by se jich možná našlo i více :-)

Tady jsou:


1.  Každé ráno si ke snídani dávám zelený čaj. Musí být zelený. Pokud není, není dobrý den.
2.  Snídaně musí být sladká. Když je výjimečně slaná, má to vážný důvod.
3.  Když dojdou ovesné vločky, nepřejte si mě potkat.


4.  Dopoledne přichází na řadu káva. Když jsem doma, piji vždy malý šálek  poctivého smrtícího "českého turka" (aneb Jihlavanka standard jede), kterého zásadně nesladím. Káva musí být silná a hořká (protože jedině tak vynikne chuť nějaké té sladkosti, kterou si k ní vždy ráda dám)! 
5.  Větší kousky ovoce a zeleniny (typu banán, mrkev, jablko) si vždy krájím na kousky menší a pak je zobu z talířku. Víc mi to tak chutná.



6.  Při vaření mi nesmí nikdo radit (já to ale dělat můžu).
7.  Když si dělám nějaké jídlo, půlku toho sním již během jeho přípravy.
8.  Po vaření po sobě nejdříve musím všechno uklidit a až potom můžu jíst.



9.  Nesnesu syrovou cibuli, ale česnek bych nejraději cpala všude (naštěstí jsem líná ho loupat).
10. Miluji skořici. Někdy si ji sypu i na chleba.



11. V zimě se musím vyloženě nutit do zeleniny. Je mi z ní zima.
12. V zimě téměř nepiji vodu (místo toho si dám radši čaj). Je mi z ní zima.
13. V létě omezuji snídání ovesné kaše (místo obvyklých šesti-sedmi za týden, jich mám jenom pět). Je mi z ní teplo.



14. Pokud jídlo není hezky naservírované, jako bych ho nejedla (takže celozrnný rohlík na stojáka u kuchyňské linky se nepočítá).
15. Téměř všechna jídla jím vidličkou. I rýži, pohanku a kuskus. (U polévky a ovesné kaše zatím zůstávám věrná lžíci).
16. Nerada se dělím o jídlo, ale sama bych nejraději od všech ochutnávala.
17. Když si dám jídlo v restauraci, tak i když už v půlce většinou nemůžu, nikdy nenechám na talíři ani drobeček a vše sním do posledního kousku.
18. Jím ultra super mega rychle. I o štědrovečerní večeři jsem "královna"a mám v sobě kapra se salátem dřív než táta (a to se velikosti našich porcí zas až tolik neliší).



19. Neustále žvýkám, Po jídle, před jídlem, prostě pořád a když mi dojdou orbitky (modré!) a já nemůžu žvýkat, jsem celá nesvá.
20. Vodu piji z hrnečku, protože nesnáším umatlané skleničky.


a ...

21.  ... každý večer se šíleně těším na snídani a v posteli přemýšlím nad tím, co si dám druhý den do ovesné kaše (zítra bude mák a banán!).



A jaké specifické zvyklosti máte vy? :-)
Mějte se krásně,


6 komentářů:

  1. Upřímně mě děsí, jak podobný jsme! :D Taky si vždy dopřeu plánuji, co si dám zítra na snídani! :D a kdyby mi došly ovesné vločky.:? Kromě lívanců (ty nedělám z ovesných vloček), mugcaku nebo nějaké dobré buchty nic jiného než kaši nesnídám!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si to sem tam právě taky zpestřím, přesně jak říkáš, nějakými jinými sladkými dobrotami, ale kaše je kaše! :-D :-)

      Vymazat
  2. S tou skořicí to máme stejně, nacpala bych skořici kamkoliv se dá! :)

    OdpovědětVymazat
  3. U spousty bodů si teda můžeme podat ruce! :) Sladké snídaně jedině, každé ráno zelený čaj( a žádný jiný!!), u vaření žádné rady a hlavně tak půlka ji zmizí díky mému uždibování téměř hned :D Ovesné vločky jsou prostě základ a kdyby došly tak...by nastala apokalypsa!! :D

    worldaroundmissnothing.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat