středa 22. dubna 2015

Jídlo jako životní styl II.: Exotický salát s lososem v sezamu

Tento týden mám pro vás recept, který byl pro mě poněkud netradiční.
Ryby si totiž moc nedopřávám, ale ne proto, že by mi nechutnaly. Je to spíše z důvodů finančních. Studentské kapsy jsou často prázdné a když už v nich něco je, peníze raději utratím třeba za burákové máslo, nějaké nové müsli či  proteinovou tyčinku. Tentokrát jsem se ale plácla přes kapsu a koupila jsem si kousek lososa. Vyšly mi z něj dvě porce, takže jsem jednu šoupla do mrazáku a z druhé vyzkoušela tento skvělý recept. A proč jsem v úvodu uvedla, že byl pro mě poněkud netradiční? Protože se o jednalo o kombinaci ryby a salátu. Když už mi totiž rybička na talíř doputuje, většinou je to ve formě pečeného filetu s nějakou přílohou. Tentokrát jsem ale vyzkoušela něco úplně nového a nelitovala jsem!



Budete potřebovat (porce pro 2 osoby)
2 porce lososa bez kůže
1 lžíce javorového sirupu
1 lžíce sojové omáčky
1 lžíce sezamových semínek
2 lžičky olivového oleje
1 lžíce balzamikového octa
sůl, pepř
míchané salátové listy (já použila polníček, ledový salát a rukolu, ale můžete použít cokoli, co máte rádi)

Lososa nakrájíme na kostky asi 2 cm velké a naložíme ho do marinády ze sojové omáčky a javorového sirupu. Pánev vytřeme olejem, lososa na ní zprudka orestujeme a těsně před dopečením posypeme sezamovými semínky, aby se na maso přilepily a promícháme a necháme asi minutu tzv. dojít. Saláty opereme a natrháme na kousíčky. (V receptu je dále k salátu přidána červená cibule, já syrovou ale nemusím, proto jsem ji vynechala). Ve skleničce smícháme sůl, pepř, balzamikový ocet a uděláme dresink na salát. Vše smícháme a salát je hotov.

A jak mi to chutnalo? Neskutečně! Hrozně moc mi to připomínalo chuť sushi (asi kombinace lososa a sojovky) a když něco chutná podobně jako sushi, má to mou lásku na celý život! Marináda z javorového sirupu a sojové omáčky dala lososovi příjemně nasládlou chuť a myslím, že by byla úžasná i na kuřecí maso a určitě to někdy vyzkouším.

Foto z knihy


Můj výtvor




Celkově hodnotím recept pěti smajlíky z pěti!
:-) :-) :-) :-) :-)



2 komentáře:

  1. Mňam ... lososa bych mohla jíst každý den :D A ta kombinace sojové omáčky a sezamových semínek musí být určitě moc dobrá :-)

    www.cookingwithsusa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat