pondělí 9. března 2015

Novinky v kuchyni č.2

Krásný začátek týdne!
Opět se mi za uplynulý měsíc doma nahromadily nějaké ty nové dobroty a protože na nějaký duchaplný povídací článek  není bohužel vůbec čas, můžete se alespoň pokochat tím, čím jsem si v minulých dnech udělala radost (protože jídlo a vše s ním související je přece radost vždy)!



SUŠENÉ KOUSKY KOKOSU
Úlovek z Lidlu kupovaný lehce bez rozmyslu. Nejedná se o nic extra zdravého, výrobek obsahuje totiž docela dost cukru (což jsem si při nakupování nepřečetla). Ne že bych se cukru bála, život bychom si vždycky měli jednou za čas osladit, ale spíše mi vadí až moc přeslazená chuť těchto kousíčků. Čekala jsem zkrátka stoprocentní  nefalšovaný sušený kokos a ne přeslazené něcojakokokos (to ja tak, když "čteme" složení!). Ale do pořádně hořké čokoládovo čokoládové kašičky se hodí krásně a tak i přes vcelku negativní první dojem jsem pro tyto kousíčky našla využití!


TESCO ARAŠÍDOVÉ MÁSLO
Když mi docházely poslední zbytky zásob lidláckého burákového máslíčka, které je moje nejoblíbenější, snažila jsem se jím šetřit, protože jsem tušila, že americký týden se blíží (a taky že jo!). Nicméně když už jsem vyškrábla i poslední zbyteček a americký týden nikde (a kdybych věděla, že bude hned vzápětí, asi bych to i vydržela :-D), musela jsem se vydat pro nějakou jinou alternativu. A volba padla právě na toto máslo. A výsledek? Nadšení a maximální spokojenost a já si troufám říct, že se toto Tesco máslo nově dělí spolu s lidlackým McEnnedy máslem o první příčku na mém žebříčku oříškových másel! :-D Dobrá cena, skvělá chuť, co víc si přát? :-)


ŠVESTKOVÝ A MERUŇKOVÝ ŠMAKOUN
Tenhle "fenomén" na mě v poslední době vykukoval ze všech stran. Blogy, instagram, fejsíček. Navíc jsem si všimla, že názory na tyto výrobky se vcelku dost liší, jednomu chutná tenhle druh, druhému tamten, třetí zas mluví o umělé pachuti. No, a tak mi to nedalo jinak, než ho také vyzkoušet a udělat si obrázek svůj! A verdikt? Mňam, mňam, mňam! Obě příchuti mi chutnají moc a obzvlášť dobře si rozumí právě s výše zmiňovaným burákovým máslíčkem! Takže jsem určitě nekupovala naposledy.



SUSHI HŮLKY
Abychom nezůstali jen u jídla, ráda bych vám ukázala i tyto hůlky, které jsem si koupila během asijského týdne v Lidlu (zas ten Lidl a nebojte, ještě se u něj zastavím v souvislosti s týdnem americkým :-D) Když jsem je viděla, na první pohled jsem se do nich zamilovala! Ty barvičky! Co na tom, že s  nimi nemám vůbec co jíst a že jsou vystavené v kuchyni ve skleničce a čekají na své využití! Kristýnce se prostě líbily, tak je musela mít! Třeba mě to alespoň jednou dokope  k výrobě domácího sushi! :-D


TUŇÁKOVÁ PASTA RIO MARE
Kde jsou ty časy, kdy jsem si do školy nosila namazaný rohlík s Májkou. Paštiky celkově mi nikdy nevadily a když je možnost třeba v restauraci ochutnat nějakou kvalitní třeba s brusinkami (mňam!), vůbec se tomu nebráním! :-) Ale takové to cestovatelské nošení paštiky typu Májky či Matěje v baťůžku ke svačince (mimochodem, myslím že označení nás Čechů jako paštikářů je vcelku opodstatněné) už jde naštěstí mimo mě. Místo toho si ale ráda ke svačině namažu pečivo právě touto pastou, ochutnali jste? Má krásně jemnou tuňákovou chuť, hezké složení a existuje několik druhů této pochoutky. Ovšem za co má u mě minus deset bodů je její cena! Opravdu to není nejlevnější záležitost (ostatně jako všechny výrobky Rio Mare) a kdyby nebyla v akci, své místo by si u mě ve spíži určitě nenašla!



VALENTÝNSKÝ DÁREČEK
Názory na Valentýna se různí. Někdo nemůže přenést přes srdce jeho komerční stránku a vnímá ho pouze jako svátek konzumu, já ale zastávám názor, že je to prostě hezké udělat svému protějšku radost nějakou maličkostí (nebo klidně i veličkostí :-D). Jasně, říká se, k tomu, aby se druhému vyznávala láska, není zapotřebí speciálního dne, s čímž maximálně souhlasím, ale někdy ti chlapi prostě potřebují trošku impulz k tomu, aby si ve svém mnohdy vytíženém čase připomněli, jak si svých žen vlastně váží a něčím je trochu potěšili. A mě ten můj chlapák už moc dobře zná a ví, že největší radost mi udělá jídlo! :-D Proto jsem od něj dostala toto výborné müsli od Mixit s příznačným názvem Elixír z lásky a byla to opravdu trefa do černého, protože tohle müslíčko mi zatím z těch všech již hotových, co jsem od Mixit vyzkoušela, chutnalo nejvíce!


AMERIKA V LIDLU
Lidlem jsme začali a také jím skončíme. Tento tematický týden je ze všech těch, co Lidl nabízí můj naprosto nejoblíbenější. V minulých letech jsem již vyzkoušela jejich javorový sirup, skvělé cookiesky (které naštěstí mají v nabídce po celý rok), no a stálicí samozřejmě zůstává burákové máslo! Chutnají mi obě verze, i když to smooth možná o malilinko více :-). K máslíčkům jsem tentokrát přihodila i zmrzlinu s příchutí Cookie dough, která má skvělé složení, co se týče kvality surovin. Žádné ztužené tuky, žádné palmové oleje, žádná éčka, Zmrzlina je dělaná z opravdové smetany a podle toho také chutná! Prostě chuťový orgasmus a k odpolednímu kafíčku jako dělaná! :-)




To by bylo pro dnešek vše, tento týden se můžete ještě těšit na další recept z knihy Jídlo jako životní styl II. a o víkendu snad zase trošku nějaké to povídání, ať tu není nuda! :-)

Mějte se krásně,




6 komentářů:

  1. Nee, já se musím jít rychle navečeřet, jinak mě hrábne :D To Tesco máslíčko mě také mile překvapilo, čekala jsem, že bude podstatně horší, ale kupodivu chutná fakt dobře :) Jinak jsi mi připomněla dětství - chleba a rohlíky s paštikou, pak s vysočinou a nejlepší byly rohlíky s Pribináčkem :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rohlíky s Pribináčkem? :D Tak takovou chuť můj dětský mlsný jazýček nikdy nepoznal :-D Ale třeba takové těstoviny s kakaem...:-D

      Vymazat
  2. Ooo, ty mášlíčka, to je luxus, hned bych si také ukořistila:-) A Valentýnský dáreček je krásný, milý a jistě chutný:-)
    changelucylife.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji:-) Jinak máslíčka jsou prostě nutnost! :-)

      Vymazat
  3. Arašídové máslo je klasika ! Já jsem to z Tesca ochutnala už dávno...Ale taky kvůli tomu, že mi docházely zásoby z Lidlu :) Podle mě je skoro totožné s tím z M&S, u mě je tedy spolu s ním na druhém místě a na prvním Lidl :) A mě sladký šmakoun napoprvé (což bylo asi před rokem) nechutnal, zdál se mi umělý...Ale pak jsem si ho koupila a znovu a teď si ho kupuji pravidelně (ale šetřím si ho, protože ta cena není zrovna nízká :D ).
    http://lucyshealthylifestyle.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se právě toho šmakouna docela bála, ale získal si mě :-) Ale máš pravdu ta cena,to je peklo :-/ Takže opravdu jen jednou za čas!

      Vymazat